Biodata Larissa Ping - Miss World Malaysia 2018

Biografi Profil Biodata Larissa Ping - wikipedia - Miss World Malaysia 2018Larissa Ping yang berusia 19 tahun kelahiran Sarawak adalah Miss World Malaysia 2018. Larissa Ping dinobatkan sebagai Miss World Malaysia 2018 setelah mengalahkan 11 kontestan lainnya di babak final di sini Sabtu malam (8 September). Gadis cantik ini mempunyai impian untuk membantu kanak-kanak di kawasan pedalaman, terutama dalam bidang pendidikan. Dia menerima mahkota dari anggota juri, Nabila Huda dan Carmen Soo, dan membawa pulang RM30.000 dalam bentuk tunai, piala dan hadiah lainnya. Larissa juga memenangkan penghargaan Top Talent and Miss Photogenic.

Final Miss World Malaysia 2018 bertema "Beauty with a Purpose" dan diadakan di Borneo Convention Centre. Sebanyak 12 kontestan bersaing untuk gelar Miss World Malaysia 2018. Ping sebagai pemenang juga akan menjadi Duta Wisata Sarawak untuk 2019. Beliau akan mewakili Malaysia ke pertandingan Miss World di Sanya, China pada 8 Disember tahun ini. Tempat kedua dan ketiga dimenangkan oleh Naomi Sim, 26, juga dari Sarawak dan Shennon Jade, 24, dari Kuala Lumpur. Mereka membawa pulang hadiah uang tunai masing-masing sebesar RM5.000 dan RM3.000, dan juga tiara dan piala.

Pemenang lainnya adalah Francisca Luhong James, Sarawak (Kategori People's Choice), Larissa Ping, Sarawak (Miss Photogenic), Zane Wong, Kuala Lumpur (Kepribadian Nona), Shannon Jade, Kuala Lumpur (Miss Elegance), Larissa Ping, Sarawak (Bakat Teratas) ) dan Francisca Luhong James (Top Model). Majlis itu dihadiri isteri Yang di-Pertua Negeri, Toh Puan Raghad Kurdi Taib; Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg bersama isteri, Datin Patinggi Datuk Juma’ani Tuanku Bujang, Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Sarawak, Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah serta beberapa tetamu kenamaan yang lain.

#Lihat pula : Biodata Uyaina Arshad Puteri Muslimah Asia 2018