Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV

Biografi Profil Biodata Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV Wikipedia Penyanyi Malaysia keturunan CinaElizabeth Tan atau nama sebenarnya Elizabeth Tan Su Mei ialah seorang penyanyi, model & pelakon Malaysia berbangsa Cina. Dia berlakon dalam filem Menghonjang Makhluk Muzium, arahan Usop Wilcha. Selain itu dia dia turut menyertai bidang nyanyian dan menghasilkan single Knock Knock (2014), Maafkan Aku (2014) dan Setia feat Faizal Tahir (2015).

Elizabeth Tan adalah Penyanyi Malaysia keturunan Cina yang menjadi Juri di Acara Reality Show Audisi Pencarian Bakat Menyanyi Just Duet di Televisi NET. TV. Dia pernah merekamkan album kanak-kanak ketika berumur 4 tahun. Dia dibesarkan dengan nyanyian di gereja dan seisi keluarga suka menyanyi. Mempunyai dua orang saudara tua atau kakak pria dan wanita. Dia duta untuk produk MagicRED iaitu produk perawatan wajah keluaran Zarra Sinar Puteri. Dia terkenal sebagai artis Youtube. Lagu hitsnya Knock! Knock!, Maafkan Aku, Magic! dan Film yang pernah diperankannya Usop Wilcha: Menghonjang Makhluk Makhluk Muzium.

Biografi Profil Biodata Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV Wikipedia Penyanyi Malaysia keturunan CinaBiodata Elizabeth Tan :

Nama Sebenar : Elizabeth Tan Su Mei
Nama komersial: Elizabeth Tan
Tarikh Lahir: 18 November 1993 di Taman Melawati, Kuala Lumpur
Kerjaya: Penyanyi, model dan pelakon
Syarikat Naungan : Faithful Music Malaysia
Kemahiran: Bermain ukelele - Binatang kesukaan: Kucing
Bangsa: Cina Agama: Kristian
Adik-beradik: Anak bongsu dari 3 beradik
Pendidikan: Pernah menuntut di Dallas, USA selama 2 tahun
Artis Kesukaan: John Mayer, Michael Buble, Bon Iver, Ray LaMontagne, Jose Rodriguez, Ben Howard, Norah Jones, Zee Avi, Yuna
Instagram: https://instagram.com/elizabethtsm
Facebook: https://www.facebook.com/elizabethtsmfan
youtube.com/elizabethtsm - twitter.com/elizabethtsm

Biografi Profil Biodata Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV Wikipedia Penyanyi Malaysia keturunan CinaSemasa buat liputan di karpet merah Anugerah Juara Lagu ke-28 di Stadium Putra, Budiey ada berkenalan dengan seorang penyanyi muda berbakat besar, seorang singer songwriter juga, bernama Elizabeth Tan. Beliau yang tampil dengan busana moden merah menyala ini sempat ditemubual dan beliau nampak sangat sweet. Tiba-tiba nama Elizabeth Tan disebut-sebut setelah dia menyanyi cover lagu Havoc dari Joe Flizzow dengan gaya lenggoknya yang unik lagi tersendiri dan mendapat sambutan daripada pendengar di saluran Youtube miliknya. Selain lagu Havoc, Elizabeth Tan juga turut membawa beberapa buah lagu Melayu yang lain seperti Penghibur Jalanan (Amir Jahari), Pencuri (Mark Adam) dan banyak lagi. Ramai juga yang dah tonton video Eli di Youtube. Video lagu Havoc telah pun ditonton lebih 530,000 tontonan. Syabas Eli!

Sejam sebelum menemubual Elizabeth Tan, Budiey diperkenalkan oleh pengurusnya, MelakaBoy yang mana menurutnya, Elizabeth Tan kini menjadi artis di bawah naungan Paranormal Talents manakala publisiti, A&R media pula diuruskan oleh Joe Lee. Baru je 2 minggu sign kontrak. Baru je lagi. Menurut Elizabeth Tan, cover lagu Havoc telah menaikkan nama beliau dan kebanyakan label muzik mahu mengambil beliau menjadi artis. Melihat kepada bakat yang dimiliki, pakej rupa dan imej, Budiey rasakan nama Elizabeth Tan antara nama baru yang bakal menyinar di tahun 2014 ini. Sama-sama kita nantikan single terbaru beliau berjudul MAAFKAN AKU yang akan dilancarkan tak lama lagi.

Biografi Profil Biodata Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV Wikipedia Penyanyi Malaysia keturunan CinaBiografi Profil Biodata Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV Wikipedia Penyanyi Malaysia keturunan CinaBiografi Profil Biodata Elizabeth Tan - Juri Malaysia Just Duet NET TV Wikipedia Penyanyi Malaysia keturunan Cina

#Lihat pula : Profil Steve Lillywhite Just Duet Net TV