Shiha Zikir Malaysia Dangdut Academy Asia

Biografi Profil Biodata Shiha Zikir Wikipedia - Dangdut Academy Asia dari MalaysiaNurshiha Binti Mohd Zikir atau lebih dikenal Shiha Zikir adalah seorang penyanyi berkebangsaan Malaysia. Shiha sudah dikenal di Malaysia, tetapi setelah mengikuti ajang pencarian bakat dangdut asia D Academy Asia nama Shiha mulai dikenal luas seluruh asia. Shiha Zikir memiliki kualitas suara yang bagus dan menenangkan hati seseorang bagi yang mendengarnya. Ia memiliki wajah yang sangat mirip dengan Rossa. Shiha Zikir adalah penyanyi dangdut yang di lahirkan dan dibesarkan di Pulau Pinang Malaysia. Shiha Zikir merupakan anak bungsu daripada tiga beradik dari keluarga yang beragama Islam. Perempuan yang memiliki nama asli Nurshiha Binti Mohd Zikir ini merupakan pemeran pada drama Bujang Sepah Lalalitamplom, Gerak Khas dan Sutun dan Kilauan. Dia juga mengisi acara program televisi Malaysia Hari Ini dan Mentor Raya. Shiha mulai menyanyi secara serius setelah berhijrah ke Kuala Lumpur kira-kira 6 tahun lalu. Wanita yang suka bermain boling atau pergi karaoke di waktu lapangnya mau menimba ilmu dan pengalaman dari Mentornya Datuk Sharifah Aini agar bisa melangkah ke tahap yang lebih tinggi.

Biografi Profil Biodata Shiha Zikir Wikipedia - Dangdut Academy Asia dari MalaysiaBiodata Shiha Zikir - Dangdut Academy Asia dari Malaysia :

Nama : Nurshiha Binti Mohd Zikir - Panggilan : Shiha
Bangsa / Agama : Islam Kuala Lumpur Malaysia
Tarikh lahir: 2 November 1987 Umur : 24 Tahun - Perempuan
Tempat lahir: Bukit Mertajam, Pulau Pinang
Lagu: Bila Bertemu dan Jangan Lagi Jauh
Drama: Bujang Sepah Lalalitamplom, Gerak Khas, Sutun dan Kilauan
Program televisi: Malaysia Hari Ini dan Mentor Raya
Pencapaian: Naib Juara Mentor
#Lihat pula : Biodata Mimifly - Dangdut Academy Asia dari Malaysia

Biografi Profil Biodata Shiha Zikir Wikipedia - Dangdut Academy Asia dari MalaysiaShiha Zikir sendiri merupakan kontestan Mentor yaitu sebuah pertandingan nyanyian berbentuk rancangan televisyen realiti Malaysia yang mengetengahkan perana artis ternama selaku mentor membimbing protégé masing-masing iaitu para peserta pertandingan ini. Mentor yang dimulakan pada tahun 2005 disiarkan di TV3 dan selesai dua musim (2005 dan 2006), dan kembali disiarkan pada tahun 2009 hingga kini (kecuali 2013). Konsep pertandingan Mentor juga berjaya dibawa ke Indonesia lalu diadaptasi menjadi Bintang Cari Bintang di saluran Trans TV. Terdapat juga rancangan bernama TV3 Mentor yang dianjurkan di Ghana oleh TV3 Ghana, sebuah anak syarikat milik Media Prima Berhad yang turut memiliki TV3 di Malaysia, tetapi formatnya berbeza sekali. #Lihat pula : Biodata Wan Syuhada Malaysia Dangdut Academy Asia