Biodata Erin CTJ Shahirah Peserta DA Asia 5 Malaysia

Biografi Profil Biodata Erin CTJ Shahirah Instagram DA Asia 5 MalaysiaErin CTJ yang bernama lengkap Siti Erinshahira Jamalludin adalah peserta DAA5 atau Dangdut Academy Asia 5 Indosiar wakil Malaysia. Penyanyi cantik berbakat ini sudah tidak asing dengan pertunjukan bakat. Kepiawaiannya bernyanyi sudah tumbuh ketika dia baru berusia sembilan tahun. 

Pada usia 11 meraih gelar juara untuk Bintang Kecil RTM 2014. Dia pernah mengikuti Berjaya TeenStar Challenge (BTSC) 2018, sebuah kompetisi seni pertunjukan yang dirancang untuk memberikan siswa sekolah menengah kesempatan untuk memamerkan bakat tersembunyi mereka.

Terbuka untuk semua remaja mulai dari Form 1 hingga Form 6 (Tahun 7 hingga Tahun 12), Berjaya TeenStar Challenge memberi siswa pilihan 3 kategori kompetisi untuk dipilih - Solo Singing, Cultural Dancing, dan Modern Dancing. Malam Puncaknya di gelar di Pusat Seni Pertunjukan Damansara, Petaling Jaya. 

Final tersebut menyaksikan 157 talenta bersaing untuk mendapatkan hadiah senilai RM50.000 dalam tiga kategori utama pertunjukan: menyanyi solo, menari modern, dan menari budaya. Siti Erinshahira Jamalludin, yang meraih dua penghargaan untuk penyanyi solo terbaik dan Berjaya Teen Star Of The Year (Wanita) berterima kasih atas dukungan keluarganya.


Sang penyanyi muda memiliki ambisi untuk mengikuti jejak idolanya, Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin. Berjaya Teenstar of the Year (Female) 2018 penghargaan khusus diberikan kepada Siti Erinshahira Jamalludin dari SMK (P) Methodist, Melaka, yang ikut serta dan memenangkan kategori menyanyi solo. Masing-masing pasangan membawa pulang RM2.300,00 (Total hadiah dalam jenis dan piala). Kompetisi yang telah berjalan selama tiga tahun berturut-turut, diselenggarakan oleh Berjaya Corporation Berhad di bawah program Berjaya Youth-nya. Platform ini merupakan jalan bagi kaum muda untuk berpartisipasi dalam berbagai bidang kepemimpinan, kreativitas, dan kesukarelaan. Kini Erin terpilih menjadi salah satu wakil Malasia ke Jakarta untuk program Dangdut Akademi Asia 5.

Biografi Profil Biodata Erin CTJ Shahirah DA Asia 5 Malaysia#lihat pula : Biodata Lengkap Para Peserta DA Asia 5 Indosiar