Fakhrul Razi - Komentator D Academy Asia

Biografi Profil Biodata Fakhrul Razi - Komentator D Academy Asia dari Brunei DarussalamFakhrul Razi Haji Ibrahim, pria ganteng mirip Norman Kamaru yang tampil menjadi Komentator D Academy Asia di Indosiar berasal dari Brunei Darussalam. Pria kelahiran 13 Agustus berbintang Aries dan bershio Monyet ini memiliki banyak prestasi dalam bernyanyi di negara asalnya. Pantaslah kiranya di D Academy Asia di Indosiar, dia terpilih menjadi salah satu komentator mewakili negaranya.

Mula menyanyi sejak berusia 14 tahun, nama Fakhrul Razi bukan lagi asing di negaranya, apatah lagi di peringkat antarabangsa dia pernah menempatkan diri di peringkat akhir World Championships of Performing Arts di Hollywood baru-baru ini. Selain menyanyi, Fakhrul Razi juga merupakan pengacara untuk rancangan Rampai Pagi di Radio Televisyen Brunei (RTB) dan juga bertindak sebagai penyampai radio untuk sebuah stesen radio bebas di Brunei iaitu Kristal FM.

#Lihat pula : Biodata Rosalina Musa - Komentator D Academy Asia dari Singapura

Biografi Profil Biodata Fakhrul Razi - Komentator D Academy Asia dari Brunei DarussalamPenghargaan yang telah dia raih amat banyak. ALBUMS: JALINAN AIDILFITRI - (Various Artists/ Album) 2004, BERAYA TAH KITANI - (Various Artists/ Album) 2007SEPERTI YANG LAIN – Joint Production album between PhuturePhase Productions (Brunei Darussalam) and MilleniumArts Sdn Bhd/Life Records (Malaysia)
SINGLES: PERTAMA KALI – (Solo/ Single) 2004, KU TAK SANGGUP – (Solo/ Single) 2005, RAHMAT – (Solo/ Single) 2006, KU TAK SANGGUP – (Solo/ Single) 2005, KU TERUS BEGINI – (Solo/ Single) 2008, AKU YANG MASIH – feat. Farawahida (Duet/ Single) 2008, DAMBA– (Solo/ Single) 2009 WAKE UP! – (Solo/ Single) 2009

Mengetengahkan muzik pop r&b, lagu SHSM yang menyentuh jiwa itu dilahirkan Fakhrul Razi menerusi klip video pertamanya yang bakal dijadikan santapan pembukaan sebagai memperkenalkan namanya dipersada dunia muzik tanah air. Selain melodinya yang mendayu dan menyentuh sukma, klip video berkenaan juga dilahirkan dalam kualiti yang cukup sempurna bersama jalan cerita tersendiri berkenaan dua insan bercinta. Bagaimanapun, album sulung Fakhrul Razi berjudul Mutlak telahpun berada di iTunes sejak 25 Februari lalu dan bakal dilancarkan dalam bentuk cakera padat pada April depan.

#Lihat pula : Biodata Mas Idayu - Komentator D Academy Asia dari Malaysia