Profil Biodata Neelofa - Noor Neelofa Mohd Noor

Biografi Profil Biodata Neelofa - Noor Neelofa Mohd Noor MalaysiaNoor Neelofa Mohd Noor (lahir 10 Februari 1989), lebih dikenal dengan nama panggung Neelofa atau hanya disebut Lofa oleh keluarga dan teman-temannya, adalah seorang aktris , presenter televisi, dan model komersial di Malaysia. Dia adalah pemenang Dewi Remaja 2009/10 yang diselenggarakan oleh majalah remaja Malaysia, Remaja .

Neelofa lahir di Pasir Mas , Kelantan dan keturunan Melayu, Pakistan dan Iran. Neelofa adalah pemenang di Dewi Remaja (Miss Teen Malaysia) 2010 / 2011. Dia hadir di Kau Yang Terindah sebagai Alisya dan merupakan pembawa acara televisi MeleTOP dan Nona . Neelofa terlibat dalam beberapa usaha bisnis termasuk: lensa kontak Lofalens, produk perawatan kesehatan Beautea Slim pil dan merek pakaian wanita Muslim Naelofar Hijab untuk wanita. Pada tahun 2014, Neelofa mengikuti sesi kelas akting satu bulan di New York Film Academy. Kajian positifnya diberikan di media dan dari publik untuk aktingnya di Lukisan Takdir dan Wan Embong.

Pada bulan April 2012, Neelofa bersama Nazim Othman, Fizo Omar, Zoey Rahman, Intan Ladyana dan Aiman ​​Hakim Ridza ditunjuk sebagai Ikon Young Biz untuk Oxford Center of Excellence (Oxcell) . Menurut Oxcell, "Penunjukan enam ikon didasarkan pada kesuksesan akademis dan pengembangan karir dalam seni". Melalui program ini, ikon selebriti akan berbagi pengalaman mereka sepanjang berkecimpung dalam dunia bisnis dan seni.

Pada bulan Juli 2013, saluran televisi swasta Malaysia yang bebas pulsa, TV3 menunjuk Neelofa bersama Adi Putra, Nora Danish , Fiza Sabjahan, Amar Asyraf , Nelydia Senrose , Tasha Shilla dan Aiman ​​Hakim Ridza sebagai duta besar Anugerah Syawal 2013 . Menurut TV3 "Penunjukan selebriti ini adalah untuk mempromosikan program di televisi dan radio sepanjang bulan Syawal."