Nadiyah Shahab - Encik Suami Mat Salih Celup

Biografi Profil Biodata Nadiyah Shahab - Encik Suami Mat Salih CelupNadiyah Shahab yang bernama lengkap Sharifah Nadiyah Syed Fuad Al Shahab adalah gadis cantik pemeran baru yang mencuri perhatian dalam drama bertajuk Encik Suami Mat Salih Celup. Pemeran pendamping dalam drama berjudul ‘Mr. Hijab’ yang disiarkan melalui Slot Iris TV3. Gadis kelahiran 29 Mei 1991 asal Singapura ini berpendidikan di Jurusan Undang-undang dari Universiti of London, Singapura.

Sebelum jadi artis, Anak sulung dari 2 adik-beradik ini lebih dikenal sebagai Freelance Model dan juga host untuk acara travel ‘Lost At Sea’ yang ditayangkan di saluran Go ASEAN (Astro Channel 737). Dalam acara itu, wanita berhijab dan beragam islam ini sering menjelajah dan mengembara ke beberapa bandar dan destinasi utama wisata diantaranya Myanmar, Filipina, Kemboja, Jogyakarta, Sulawesi Indonesia dan Sarawak.



Biografi Profil Biodata Nadiyah Shahab - Encik Suami Mat Salih CelupAkaun Instagram Nadiyah Shahab @nadiyah.shahab pernah direta dan beliau terpaksa membayar wang berjumlah RM660 untuk mendapatkan kembali akses tersebut. sementara itu akun Facebooknya adalah @Nadiyah-Shahab dan akun Twitternya @nadiyah_shahab. Dia pernah muncul dalam Majalah Esquire dalam artikel yang bertajuk ‘The Women We Love of Instagram’ karena mempunyai pengikut Instagram yang banyak dalam masa yang singkat. Dia juga pernah digelar sebagai Song Ji-hyo Malaysia disebabkan kecantikan yang dimilikinya.

#Lihat pula : Biodata Intan Najuwa dan Ain Edruce MBuzz